Australie - Reisverslag uit Moama, Australië van Marjo Bax - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Moama, Australië van Marjo Bax - WaarBenJij.nu

Australie

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 December 2016 | Australië, Moama

Hoi allemaal,

Het vervolg van mijn reis is nog een paar dagen Hobart. Ik heb met de hop-on-hop-off bus de belangrijkste bezienswaardigheden van Hobart bezocht. De harbour wat een grote vissershaven is en waar vele zeilboten liggen. En waar straks het einde is van de grote zeilrace van Sydney naar Hobart is. Hier liggen Elizabeth Pier en Brooke Street Pier waar veel restaurants zich bevinden; hier heerlijke fish and chips gegeten. Langs Salamanca Market, waar zaterdags een markt is en veel lokale mensen elkaar ontmoeten en boodschappen doen. Typisch zandstenen gebouwen waar nu veel art deco winkels zich bevinden. Dan door Batterie Point, de duurste wijk van Hobart met authentieke huizen. Mount Wellington ligt niet in de wolken en is goed te zien met zijn televisietoren. Daarna door het centrum met nog het authentieke gebouwen: het postkantoor, gemeentehuis en Cathedraal en nog wat meer. Daarna een bezoek aan de Botanische tuin, prachtige gelegen. Hiervandaan goed zicht op Tasmans Bridge, 1400 meter lang.
Vrijdag mijn laatste dag in Tasmanië , ik heb een dagtour geboekt naar Port Arthur. We hebben een stop in Richmond, voor de brug. Een fotostop met uitzicht over een prachtige baai en bij een lavendelfarm. Maar het was nog te vroeg in het seizoen voor de bloei. Maar ze hebben heerlijke lavendelijs met chocolade. Die ik me goed heb laten smaken.
Dan waar het eigenlijk omging Port Arthur een historische site die dienst heeft gedaan als gevangenis. Hier werden criminelen vanuit Engeland met de boot naar toe gebracht. Ze leefden daar onder erbarmelijke omstandigheden. Ontsnappen was onmogelijk al werd het wel geprobeerd en kregen ze 100 slagen extra als straf. We maken een rondvaart door de haven.
Dan aanvaarden we de terugreis naar Hobart. Met een fotostop bij Tasmans Arch, een grot waarvan het dak is ingestort en zich een brug heeft gevormd. En een foto stopbij Devils Kitchen, ook een grot.
Rond 17.00u word ik afgezet op het vliegveld van Hobart, waarvan ik om 19.40 u vlieg naar Melbourne. Hier word ik opgehaald door mijn vrienden Marion, Johan en hun dochter Alana. Helaas hebben we nog een rit van 2 uur voor de boeg voor wij bij de camping zijn waar we zouden overnachten. In de veronderstelling dat het vlakbij Melbourne was. De weg er naar toe is bochtig , donker en links rijden, dus op zich al een hele ervaring. Na de tentjes midden in de nacht opgezet te hebben gaan we slapen.
Zaterdag rijden we in onze Nissan Pathfinder naar Healesville Sanctuary. Een zoo opgezet om koala's op te vangen en nu een plek voor vele dieren die in Australië leven. Zelfs met een eigen ziekenhuis. Vele dieren worden hier beschermd omdat ze anders met uitsterven worden bedreigd. Na een koude regenachtige nacht verlaten we zondag de camping Twin Rivers in Acheron aan de Yararivier. Vandaag gaan we naar Moama in de staat New South Wales de stad wordt gescheiden door de rivier de Murray waardoor de stad aan de andere kant Echuca heet en ligt in de staat Victoria. Hier wonen Angie , de halfzus van Marion, en haar vriend Greg. Waar we blijven tot na de kerst.
Vandaag ga ik mijn rijkunsten vertonen, vind het toch spannend links rijden. Maar gelukkig het valt mee en geen ongelukken. Het is een prachtige omgeving, weer veel bochten werk maar ook een nieuwe Highway ( snelweg). Na bij Angie een late lunch te hebben genoten installeren we ons in het huis van Greg. Heerlijk weer een bed. Voor het eerst zie ik wat meer kerstsfeer, versierde huizen. Maar blijft raar kerst in de zon.
Maandag starten we rustig op, beetje uitgeslapen en mijn was gedaan. Het is een heerlijke dag zo' n 30 graden. We gaan op verkenning in Echuca, een oud historisch stadje. Leuk om te zien hoe ze de historische gebouwen in stand houden. Leuke winkeltjes: Santashop, bookstore, candleshop, coffeshops en nog veel meer.
Dinsdag begint met een flinke regen- en onweersbui. Maar daarna prachtig weer zo rond de 30 graden. Vandaag hebben we met Angie afgesproken om te lunchen en te shoppen. Vanavond hebben we een gezellige avond bij Angie.

• 22 December 2016 - 21:57

Ans:

hoi Marjo,

het is toch wel erg leuk om al je ervaringen te lezen hier, ook al hebben we soms via de app contact,dit is toch wel net wat uitgebreider he!! geniet er maar lekker van, maar dat zal wel lukken.
    van deze kant uit alvast hele fijne kerstdagen gewenst van ons allemaal en de groetjes vanuit Leende

• 25 December 2016 - 15:28

Wilma :

Ha Marie, en al gewend aan de zon met Kerstmis? Wij hebben hier geen sneeuw dus idat mis je ook niet. Wordt tweede kerstdag gevierd bij jullie? Have fun. Groetjes wilma

• 02 Januari 2017 - 20:31

Adri En Ad:

We hadden al eerder je uitvoerige verslag gelezen, maar nog niet gereageerd. Echt wauwie wat je allemaal meemaakt. Zo'n volle dagen, dat het maar goed is dat je het op schrijft. Dan kun je dat later ook altijd nog eens teruglezen en 'herbeleven'. Super.
    En die koalabeer, geweldig hoe die voor jou zat te poseren:)