Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marjo Bax - WaarBenJij.nu Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marjo Bax - WaarBenJij.nu

Adelaide naar Melbourne

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Helaas onze laatste dagen in dit prachtige land. Maar aan alle leuke dingen komt een einde.
Woensdag wordt onze eerste stop chocoladefabriek Haighs, waar we een kleine tour door de fabriek maken. De fabriek is in 1915 opgericht door de Alfred Haigh en nu staat de vierde generatie aan het roer. In eerste instantie was het fruit in chocolade en pas later ook de chocolade, vanaf de cacaoboon tot de chocolade verpakken en versieren wordt zelf gedaan alles met de hand. Helaas mochten we geen foto's maken. Maar wel proeven en dat was echt geen straf. Heerlijk.
Daarna verlaten we Adelaide en rijden we langs de kust naar Beachport, waar we we overnachten. We hebben af en toe een spatje regen en de temperatuur stijgt maar tot 22 graden. Beachport heeft een mooie jetty en de zee zo blauw. Echt geweldig.

Donderdag nog een wandeling over de jetty voor we richting Port Fairy gaan. We hebben een koffiestop in Mount Gambier. Waar we stoppen bij de Blue Lake, een kratermeer dat in december, in een paar dagen tijd van grijs naar blauw kleurt. Tot maart waarna het in april langzaam weer grijs kleurt de rest van het jaar.
Daarna een stop bij Umpherston sinkhole, ook wel de Sunken Gardens genoemd. De diepte en de grote is goed te zien vanaf de platforms en wanneer je naar beneden wandelt prachtige terrassen en klimplanten.
Daarna rijden we naar Port Fairy, als walvisvangstplaats begonnen nu een vissersplaatje. Nog veel negentiende-eeuwse koloniale huizen.

Vrijdag verlaten we Port Fairy en onze eerste stop is Tower Hill, in de hoop koala's (staan nog op ons verlanglijstje) , kangaroos en emoes te spotten. Langzaam rijden we door het park, zien een emoe en kangaroo met een joey , een baby kangaroo. We maken een korte wandeling naar de top en een naar de last vulcano.
Dan de Great Ocean Road. Onze eerste stop is bij de Bay of Islands, onbeschrijfelijk indrukwekkend deze kustlijn met zijn steile kliffen en stapels van rotsen die de baai domineren. Daarna de Bay of Matryrs al even indrukwekkend. Stops bij de London Bridge, helaas ingestort. The Arch, The Grotto ; een sinkhole en the Thunder Cave. We rijden de Twelve Apostles voorbij zo druk en besluiten naar Port Campbell terug te rijden en daar te overnachten . Maar geen slaapplaats te krijgen, we besluiten naar Apollo Bay te rijden ( alvast een kamer gereserveerd) en morgen terug te rijden.

Zaterdag staan we om half zeven op en rijden rond 8 uur naar de Twelve , we zijn mooi op tijd nog geen grote mensenmassa. Het zijn door de branding gevormde kalksteenkegels voor de steile kust. Echt wederom indrukwekkend . Dan lopen we over de Gibson Step, even voor de Twelve Apostles, een steile trap die ons naar de voet van de 70 meter hoge kliffen brengt. Een fantastisch zandstrand en zee is zo onvoorspelbaar dat we de golven te laat ontwijken en binnen de kortste keer tot onze billen in het water staan. Dan weer terug naar Apollo Bay, nog een fotostop bij Castle Cove. Hier lunchen we en gaan gauw weg, zo vreselijk toeristisch. We maken nog een fotostop bij Cape Patton voor de kustweg. En onze laatste stop is Kenneth River om koala's te zien in het wild. Werd gegarandeerd. En ja hoor 5 stuks echt geweldig. Zijn vrij luie beesten, maar eentje liet zich van zijn beste kant zien met eten (van eucalyptus ) en zijn wandeltrucs in de eucalyptusboom. Echt alles wat ik wilde, toch fantastisch. Dan rijden we in 2 uur naar Melbourne, waar we in Flaggstaff inn overnachten voor onze twee laatste dagen.

• 05 Februari 2017 - 14:59

Wilma:

Ha Marie,

Vast jammer dat het bijna voorbij is. Maar je kunt al wel terug kijken op een fantastische reis.
    Maak er een nog een paar leuke dagen van en een goede terugreis gewenst.

Groetjes
    Wilma

• 05 Februari 2017 - 20:03

Doriet Simons:

Hoi Marjo. Wat een geweldige reisverslagen. Jullie hebben een geweldig indrukwekkende vakantie,geweldig fijn voor jullie. Ook genieten wij van je mooie foto's krijgen wij ook een heel klein beetje een indruk. De laatste dagen zijn aangebroken. Wij moeten nu jammer genoeg je reisverslagen ook missen dus wij sluiten ook mee jullie vakantie af. Piet en ik wensen jullie een heel goede terugreis. Wel thuis en we horen van elkaar. Doei. Doriet.

• 06 Februari 2017 - 13:36

Adri En Ad:

Ha Marie, ook aan deze fantastische rondreis komt helaas een einde ... !
    Op het landkaartje waarop we je reis tekenden, hebben we je mooi kunnen volgen en dankzij jouw uitgebreide verslagen en typerende foto's kregen we een geweldig beeld. Toch willen we ook nog graag je verhalen horen.
    Een goede en behouden terugvlucht en zien je morgen op Schiphol.
    Ook voor jou begint dan weer het gewone leventje .... Misschien weet je al waar je volgende reis naar toe gaat?

Tot gauw

• 07 Februari 2017 - 13:39

Silvia:

Goede terugreis en tot volgende week!!